Handelsbetingelser

Dobson Equine ApS

Cvr. nr. 44017962

Energivej 3, 4180 Sorø

Info@DobsonEquine.dk

1. Betaling

DOBSON EQUINE modtager modtager betaling med VISA-Dankort, alle VISA betalingskort, alle Mastercard betalingskort, ApplePay og MobilePay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen er afsendt.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.
Vi bruger godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

2. Levering

Vores pakker bliver afsendt samme dag (såfremt ordren er indgået inden kl 14.00 på en hverdag). Pakker leveres under normale omstændigheder inden for 1-3 hverdage. Fragtprisen fremgår under det enkelte produkt. 
Pakker sendes med GLS. 

Vi sender ikke pakker til udlandet.

3. Reklamationsret

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret,
ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Såfremt du modtager et defekt produkt, skal du give os besked om dette hurtigst muligt.

Er reklamationen berettiget, vil vi sørge for fragtomkostningerne, ved brug af vores gratis returmetode. Varen skal altid sendes
tilbage i forsvarlig emballage. Husk kvittering for afsendelse, så du kan bevise at varen er sendt til os.

Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal du tage kontakt til vores kundeservice på info@dobsonequine.dk, og fremsende billeder der tydeligt viser det du reklamerer over. Hvis reklamationen er berettiget, vil du i korrespondancen med kundeservice blive informeret om det videre forløb.

Returnering i forbindelse med reklamation foregår via en label som du vil få tilsendt af kundeservice.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

4. Ombytning af en varer

Ønsker du at ombytte en varer, skal du først kontakte kundeservice: Info@DobsonEquine.dk

5. Returnering af varer - Retur adresse: Energivej 3, 4180 Sorø

Du har ansvaret for at din returpakke pakkes forsvarligt, samt at den indleveres korrekt i en pakkeshop og at du efterfølgende kan fremvise dokumentation for indlevering i form af kvittering og trackingnummer. Du selv ansvarlig for at varen kommer frem til os og ligeledes har bevis herpå i form af et trackingnummer. Ønsker du at købe returlabel via os, kan du skrive til info@DobsonEquine.dk – Prisen modregnes i de returnerede varer. 

6. Fortrydelsesret

Der gives 30 dages fuld fortrydelsesret/returret på ubrugte varer købt i vores Webshop. Denne udvidede fortrydelsesret gælder kun hvis varen ikke er brugt.
Er varen derimod brugt eller på anden måde har fået mindsket sin handelsmæssige salgsværdi vil reglerne om værdiforringelse finde anvendelse og du har 14 dages fortrydelsesret fra det tidspunkt du modtager varen.

Du har 14 dage til at sende varen retur fra det tidspunkt du har givet besked om at du vil fortryde dit køb. Det er dig de bærer al ansvar ved fortrydelsesretten. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flereforskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen, til at kontakte kundeservice: info@DobsonEquine.dk og give besked om at du ønsker at fortryde. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksomme på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

 

7. Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. Dette gør sig kun gældende ved ordrer uden gratis levering.

8. VArens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der
er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du
kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket
betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af
varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur, gør det samme sig gældende, som ved køb i en fysisk butik. Du
må afprøve varen, men ikke tage den i egentligt brug.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale forsendelseemballage. Hvis dit/dine produkt(er) har særsklit original emballage og denne mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Der er ikke fortrydelsesret på:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

9. Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag vi modtager din returnering.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at returneringen er ankommet hos os.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

10. Klagemuligheder

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til: Info@dobsonequine.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.  http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

 

Gældende lov: For alle tvister og juridiske uoverensstemmelser i henhold til disse handelsbetingelser eller efterfølgende individuelle aftaler, er dansk lov gældende. Hverken den internationale købelov (CISG) eller andre fælleseuropæiske lovgivninger skal finde anvendelse. Ved forbrugeraftaler gælder lovens betingelser uanset, hvor forbrugeren er bosat.